17 september 2014

Nu är vi man och hustru!

Vilken dag! 

Det sammanfattar väl allt ganska bra :) Jag, så nervös att jag åt valerianatabletter som godis (det var väl också det enda jag åt på hela den dagen...), Dennis lugn som en filbunke (påstod han i allafall!). Upprymdhet som gränsade till illamående, den enorma tröttheten när spänningen gick ur kroppen, lyckokänslorna när kyrkdörrarna slogs upp för oss och glädjen över alla som kommit för att fira tillsammans med oss! En dag som inte liknar något annat jag varit med om, fylld med roliga minnen och tacksamhet för allt jag fått i livet ♥.

Dessa bilder har jag fått av våra snälla gäster. De "officiella" bilderna får vi ännu vänta ett tag på, men två bilder fick vi som förhandstitt av fotografen (längst ner). 

I den sekund som dörrarna öppnades, musiken började spela och vi fick gå in fanns där ingen nervositet alls, bara ren, strålande lycka! Ingångsmusiken var 'Birkalåten' av Gunnar Idenstam, som snälla kantor Magdalena lärt sig att spela för vår skull. Bästa Jukka Sandvik var vår präst.

Min duktiga kusin Emilia sjöng solo i kyrkan, till ackompanjemang av sin pappa, min morbror Ralf. Sången var 'Du fyller mitt sinne' av John Denver, med svensk text av Ingela Forsman.

 
Puss på dig älskling!

 
Gifta och strålande glada! Eller, Dennis ser tagen ut av stundens allvar och Alleria ville inte alls bli fotad, men jag är glad i alla fall ;)

 
Titta vilka snygga mammor vi har!

Från fotograferingen med Ylva-Li Niggeman:

 
 
Sen åkte hela sällskapet iväg till Campen och Casa Catering för bröllopsfest, men det får nog bli ett eget inlägg!

5 kommentarer:

  1. Wow vilken fin klänning du har!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bettina! Jag var jättenöjd med min Kinaklänning - passade perfekt och var bekväm att bära hela dagen :)

      Radera
  2. Hej! Superfin klänning du har! :) Jag funderar faktiskt på att beställa precis den klänningen så jag blev jätteglad över att se bilder på den i "verkligheten" eller vad man ska säga. Jag funderar lite över färgval till klänningen, vilken färg är det du har på din klänning? Är det "White" eller "Ivory" (elfenbensvit)? Sedan undrar jag hur spetstyget känns, om det känns liksom stelt eller mjukt? Vore så tacksam för svar. Man är ju lite orolig över att inte få hem det man hade tänkt sig. :)
    Mvh Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du funderar på samma klänning, jag var verkligen mycket nöjd med min! Det kändes ganska tryggt att beställa denna då så många andra beställt samma klänning och varit nöjda med den. Färgen är Ivory! Spetstyget är mjukt och faller vackert, jag blev positivt överraskad av att se att tyget inte är skarvat (trodde det skulle döljas en skarv under midjebandet) utan hela klänningen är gjord av en enda tygbit. Jag har ingen underkjol heller utan tyckte det räckte gott som det var!
      Det du ska vara noga med är att mäta så längden blir rätt till de skor du ska ha, det är alltså måttet hollow-to-hem. I och med att klänningen har en spetskant nertill så är det inte så lätt att korta av den om det skulle behövas.
      Lycka till, och skulle du ha fler frågor eller vill se fler bilder på klänningen så hör av dig igen bara :)

      Radera
    2. Tack så jättemycket! :)
      /Jennifer

      Radera