18 juni 2015

Att renovera ett dockskåp, köket

Tidigare inlägg om min renovering av dockskåpet:


Köket



Köket fick blommiga väggar och prickigt golv av scrapbookingpapper.


Diskbänk, spis och kylskåp är riktigt gamla, jag tror att de har varit min mammas när hon var liten. Skalan passar inte sådär jättebra till detta hus utan de är ganska små, men de får i alla fall stå här tills jag kommer mig för att bygga något eget.

Skåpet har jag lekt med som liten, men då var det i de hiskeliga färgerna grönt och gult. Jag bestämde mig för att göra ett försök att rädda det genpm att spraymåla allt vitt, men som synes fäste färgen inte speciellt bra på plasten. Nåja, vi kan ju kalla det "shabby chic", haha! Jag klistrade på lite klistermärken i form av kronor och smycken, så kanske är det prinsessornas smyckesförvaring?

Bordet och stolarna är också från min barndom, lika hiskeligt gröna även de och som ni kan se, spraymålade. På bordet är det alltid dukat till fika med muffins och kaffekoppar.


Så blev hela köket. Den stora trähyllan hör till möblemanget från Lidl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar