16 juni 2015

Att renovera ett dockskåp, sovrum och vardagsrum

Här fortsätter jag med min dockhusrenovering, de tidigare delarna kan ni läsa här och här.

 

Sovrum och vardagsrum

 


Till sovrummet hade jag egentligen inga möbler. Pga. tidsbrist hann jag inte göra några mästerverk heller, men jag kunde ju inte lämna ekorrfamiljen helt utan sovplatser ändå.


Så kvällen före födelsedagen limmade och nitade jag hastigt ihop en stor familjesäng, där alla ekorrarna kan sova tillsammans (för samsovning är det som gäller i vårt hus!). Sängen är gjord av stadig kartong med stoppning av ett gammalt täcke, sänggavlarna klädde jag med scrapbookingpapper. En potta, köpt på loppis, ställde jag också dit.


I vardagsrummet blev det ett matbord istället för soffa, helt enkelt därför att maken köpt dessa möbler på Lidl någon gång för länge sedan och de passade ju bra här. Spisen har jag gjort av en träbit som jag limmat papper på, framsidan (som är en kopia av vår egen spis) har jag printat ut i lämplig storlek från spistillverkarens hemsida.


Den fina moraklockan är ett loppisfynd. 


Ekorrfamiljen trivs i sitt vardagsrum och äter ofta sin middag här, på små tallrikar av knappar ur mina gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar