15 augusti 2016

Mammalådan 2016

Efter omröstning i familjen där jag förlorade med rösterna två mot en, blev det bestämt att vi nog skulle tacka ja till babylådan också denna gång. Orsaken till att jag tvekade var att jag inser att vi inte kommer att ha så stor nytta av ytterkläderna i lådan denna gång, de rör sig alla runt storlek 70 vilket förstås är gigantiskt för en nyfödd, men för smått nästa vinter. 

Men som make och dotter förklarade; det är alltid roligt att få paket och det har de ju helt rätt i!


Vi fick hämta ut lådan en solig sommardag och Alleria var förtjust i alla de små plaggen som hon gärna hade velat ha själv.


Förstås förstår jag att uppskatta denna fina förmån, även om det blir så att allt inte kommer till användning. Själva lådan är ju också så fin att man nog täcks ha den framme tex som säng åt babyn att vila i på dagen.


Dessa är några av mina egna favoriter från lådan år 2016 (hela innehållet kan man se på FPA's sidor):

Åkpåsen bara för att mönstret är fint. Bodys med fina färger och tryck. Byxor med öppen fot, glad att de ändrat detta sen sist och har färre sparkbyxor med fot, för de använde vi knappt alls. Mysig pyjamas. 

Ett underställ i ull, har ännu kvar det vi fick åt Alleria och det var tveklöst det mest använda plagget i hennes låda. Pocketblöjan från Pilvi ser ut att ha riktigt bra kvalitet och den kommer jag nog att använda, vikblöjorna är fina som inlägg eller bara annars som trasor åt en liten kräkbaby. 

Hygienprodukterna har också uppdaterats och verkar innehålla det mesta man behöver för skötseln av den nyfödda babyn, mest uppskattar jag nog att slippa köpa en ny nagelsax! Och en gullig liten snuttetrasa som för tillfället är på vift här hemma, eftersom Alleria anser att den nog kunde vara hennes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar